Livsstil og forbrug

Morgenfriske cyklister fik nye sadelovertræk

Onsdag den 19. august var ansatte fra ingeniørvirksomheden Poul Tarp A/S i Randers stået tidligt op for at dele sadelovertræk ud til cyklister på vej til jobbet. De aktive ingeniører har tilmeldt sig den landsdækkende kampagne VI CYKLER TIL ARBEJDE, der ruller i september, og de vil gerne have flere med i kampagnen:

– Vores virksomhed har deltaget i kampagnen i flere år. Kampagnen giver et ekstra boost til fællesskabet på arbejdspladsen, og vi møder lidt friskere op på jobbet efter en cykeltur. Derudover er cyklen jo et hurtigt og klimavenligt transportmiddel. Der er mange positive grunde til at vælge cyklen, og vi håber, at denne event vil øge interessen for at deltage i kampagnen – siger Vivi Nielsen fra virksomheden Poul Tarp A/S.

September er en god cykelmåned
Den landsdækkende kampagne VI CYKLER TIL ARBEJDE er på grund af Covid 19 flyttet fra maj til september måned. Det er Mette Hald Tougaard fra Regionshospitalet Randers meget tilfreds med. Hun var én af de mange cyklister, der fik et sadelovertræk smidt i cykelkurven onsdag morgen ved eventen på Stibroen:

– Vejret er altid bedre i september, så derfor passer det mig fint, at kampagnen er rykket et par måneder. Vi er mange ansatte på Regionshospitalet Randers, der hvert år deltager i kampagnen, og vi glæder os til at være med i år igen – siger Mette Hald Touborg. Hun vælger altid cyklen frem for bilen til jobbet fordi:

– Det er dejligt afstressende at cykle i stedet for at sidde i kø i en bil i myldretiden. Man bliver simpelthen gladere og får mere overskud af at cykle.

Fokus på klima
Cykelkampagnen har i år et særligt fokus på klima. Ifølge Cyklistforbundet, som arrangerer den landsdækkende kampagne, sparer en medarbejder for eksempel 330 kg CO2 om året ved at cykle seks km om dagen:

– Cyklen opfylder hele fem ud af 17 verdensmål for bæredygtig udvikling. Kampagnens fokus på klima kan forhåbentlig motivere flere borgere til at gøre en forskel for klimaet ved at vælge cyklen til jobbet i stedet for at tage bilen – siger Birgit Berggrein, projektleder for Randers Cykelby

Kommentarer