Erhverv

E-handelsløsninger med Magento-platformen

Sæt fokus på e-handel. Artiklens indhold er sponsoreret.

Magento er en af de mest anerkendte e-handelsløsninger, som bliver anvendt af mange virksomheder verden over. Platformen fungerer både til B2B- og B2C-webshops og er derfor et populært valg blandt mange forskellige typer af virksomheder. Hvis du gerne vil gå selvstændig eller koble din fysiske butik op på en webside, er Magento en rigtig god løsning.

Sæt fokus på e-handel

E-handlen har været i vækst de sidste mange år. En e-handelsrapport fra DanskErhverv fra 2019 viser, at danskernes samlede forbrug på e-handel i 2019 var på 146 milliarder kroner. Det svarer til en vækst på 13 procent i forhold til 2018, og e-handlen boomer yderligere i 2020. At undersøge e-handelsløsninger og starte en webshop vil betyde, at du bliver en del af et marked, som er i vækst.

En Magento-webshop er en ideel webshopløsning til dig, som gerne vil have en fleksibel, skalerbar og international webshop. Som ny selvstændig er det helt centralt, at webshoppen fungerer optimalt for at kunne vækste og sørge for, at kunder vender tilbage. Wexo.dk tilbyder e-handelsløsninger til B2B og B2C, med bl.a. Magento og hjælper dig med at udvikle din webshop.

Hvad kan Magento?

Hvis du ikke har erfaring med e-handelsløsninger og webshops, kan det være, at Magento er et nyt navn for dig. Magento er kort fortalt en professionel open-source-webshopløsning med over 2.000 udviklingsmoduler tilknyttet. Ved at bruge en Magento-platform får du med andre ord tilpassede e-handelsløsninger og en webshop, som kan styres efter præcis dine behov og ønsker.

Magento er desuden en international platform, som bruges af virksomheder verden over. Det betyder også, at den er bygget til at fungere på flere sprog, med flere typer af valuta og produkter gennem avanceret multi-site-funktionalitet. Magento giver dig dermed nemt mulighed for at kunne nå et internationalt marked.

Desuden gør Magento det også muligt at integrere IT-systemer som eksempelvis ERP, POS og marketingsystemer. Herudover kan man med en Magento-webshop integrere mange betalingsformer som kort, kreditkort, Paypal, Worldpay m.fl.

E-handelsløsninger til B2B og B2C

Når det gælder e-handelsløsninger, kan der være forskel på, om bestemte platforme fungerer bedst til B2B eller B2C. Fordelen ved Magento er, at den både kan bruges til B2B- og B2C-webshops, og du kan derfor både tilbyde ydelser til privatkunder og virksomheder med e-handelsløsninger fra Magento.

I 2017 blev Magento 2 lanceret, og den er målrettet B2B-webshops. B2B-webshops har ikke været lige så markante på markedet som B2C, men vokser mere og mere frem. Ved at vælge Magento 2 får man en B2B-webshop med alle de nødvendige funktioner som multibrands, flere sprog, kundespecifikke priser mv.

B2B og B2C hænger sammen med målgruppe, og det er vigtigt, at man som virksomhed er skarp på, om ens målgruppe er andre virksomheder eller privatkunder.

Det kan nemt være en ulempe for virksomheder, hvis de prøver at være både B2B og B2C og vælger e-handelsløsninger derefter. Det er langt lettere at målrette sin webshop og sine produkter, hvis det er en afgrænset gruppe, som man ønsker at ramme. Hvis man både ønsker at være B2C og B2B, kan der opstå spørgsmål som ”Hvem skal være i fokus på forsiden?”, ”Hvilken målgruppes ydelser skal placeres bedst?” osv.

Kommentarer