Drastrup

Autofokus gør det nemmere at være bilkunde

Verden forandrer sig med hastige skridt. Sådan er det også i autobranchen. Hos Autofokus i Drastrup forsøger de at være med på tendenserne og tilpasse sig den moderne digitale forbruger.

Et af de synlige tiltag er lanceringen af en ny hjemmeside, der skal gøre adgangen til bilforhandler og værksted mere overskueligt. På hjemmesiden kan kunderne læse om og booke diverse services. Beskeden går videre til den relevante medarbejder, der svarer hurtigst muligt, uanset om det drejer sig om udskiftning af tandrem eller køb af ny bil.

– Kunderne vil ofte gerne sidde i fred og ro og selv undersøge tingene lidt i starten, fortæller vicedirektør hos Autofokus, Thomas Skovsager.

– På vores nye hjemmeside kan de gøre det uden at være afhængig af åbningstider i den fysiske butik. Det er klart, at investeringer i størrelsesorden af en ny bil kræver større overvejelser, end når vi køber fire liter mælk.

– I dag vil forbrugerne gerne kunne gøre tingene, når det passer dem. Mange har ikke mulighed for at kontakte os i deres arbejdstid eller tålmodighed til at vente i en telefonkø. Derudover vil de fleste også gerne være “klædt på” til at stille de rigtige spørgsmål, når de møder fagfolkene hos os.

På den nye hjemmeside har Autofokus forsøgt at give brugerne den information, der netop er relevant for dem. Det er blandt andet alt fra køb og finansiering til vedligehold, reparation og salg af byttebil.

– Vi har for eksempel fået implementeret et beregnermodul på vores hjemmeside, hvor folk kan se hvad det koster at tegne et service-abonnement netop for deres bil og dermed undgå uforudsete serviceudgifter. De fleste bliver overraskede over, hvor billigt det faktisk er. Og så kan man selv til- og fravælge vejhjælp, sæsonskifte af hjul og opbevaring, gennemgang ved syn og mange andre ydelser, fortæller Thomas Skovsager.

Man kan helt uforpligtende prøve den nye beregner her:

– Vi kan altid blive bedre, siger Thomas Skovsager, men med hjemmesiden er vi i hvert fald i gang. Selvom vi heldigvis stadig oplever at mange kommer forbi til en personlig snak, så har både kunderne og os selv godt af de nye tendenser. Med tiden håber vi, at siden kan være med til at fjerne flaskehals, der fx kan opstå omkring værkfører

Kommentarer